Hoe het allemaal tot stand is gekomen.

12 augustus 2015 - Lioessens, Nederland

Zoals beloofd hier het verhaal hoe het tot stand is gekomen.

​​12/01/2014

Netty en haar man João waren bij ons in de kerk. Samen hebben ze verteld over de passie die ze hebben voor Jezus en de kinderen in Brazilië. João zit vol braziliaans vuur. Geweldig om te zien. Wat zij wij dan vaak stug en krampachtig.

Na de dienst kon je spulletjes kopen en de opbrengst ging naar Kindertehuis Horeb.

Henrie en Like Sturing (het bestuur) verzorgden dit en je kon ook informatie krijgen over het sponsoren van een kindje. We hebben toen informatie meegenomen naar huis.

Het heeft een hele indruk op Jeroen en mij gemaakt en we hebben ook snel besloten om een kindje te sponsoren. Het meisje heet Muriël (29/01/2005)

We krijgen regelmatig foto's  van haar en haar broertje en zusjes. We worden goed op de hoogte gehouden. Het lijkt ons geweldig om haar en alle andere kinderen te ontmoeten. En Netty en João en de pleegmoeders etc.

Zaterdag 23 mei:

Mozaïek workshop van Like Sturing (http://www.liekeltje.nl) bij ons in de kerk. (Broeder Arjan had dit geregeld, hij is zelf ook al eens naar het kindertehuis geweest)

Kosten waren 30 euro waarvan 25 euro voor stichting kindertehuis horeb.

Wat een lieve enthousiaste vrouw is Like en wat hebben we een gezellige ochtend gehad en de resultaten  waren ook prachtig.

Like en ik komen in gesprek en hebben het over Muriël  en ze zegt wil je niet een keer mee op vrijwilligers reis naar Brazilië?  Jaaaaaa zeg ik helemaal enthousiast, maar dan wel met mijn man. We hebben leuk gesproken en ondertussen komt er een enorm verlangen om daarheen te gaan. Bij thuiskomst vertel ik alles aan Jeroen. Ondertussen gezellig mailcontact met Like en we hebben gewoon een klik. Ze zegt via de mail, de kids kunnen ook mee naar Brazilië  hoor? Wauw dat is helemaal geweldig en zo zijn we ervoor aan het bidden gegaan en zo is het gaan rollen. Niks is toeval. Toeval is God incognito.

Wat lijkt ons het geweldig om te zien wat Netty en João  hebben opgericht hoe zij de kinderen met de liefde van Jezus opvoeden. En om mee te helpen met van alles en nog wat. Handen uit de mouwen!

Het zal allemaal ook niet makkelijk zijn, maar wij geloven in de kracht van God. Hij is erbij. Als je de verhalen leest en hoort van andere vrijwilligers dan gaat het je leven geestelijk veranderen.

Wij willen graag bouwen aan Gods koninkrijk en leven voor Hem.

Inmiddels hebben we een rekening geopend want het kost €1500 p.p. (€6000 voor ons vieren)  Ik heb al veel spulletjes via marktplaats verkocht. Het begin is er!

We hebben zinin zaterdag 19 september dan gaan we naar Bovensmilde naar Henrie en Like voor een informatie  bijeenkomst over de reis.

Willen jullie voor ons bidden?

Fijn dat jullie ons willen volgen.

Liefs Jeroen,Rjimke,Maybritt & Marwin

1. Greetje:
    12 augustus 2015
    Wauw! Wat ontzettend bijzonder jongens! En wat een ervaring om dit te mogen doen. Ik ga voor jullie bidden voor kracht en wijsheid en veel liefde . Moge God jullie rijkelijk zegenen voor dit geweldige initiatief. Lieve groetjes van ons!
  2. Sjoukje:
    13 augustus 2015
    Moai sein Rjim! Ast hulp noadich hast by aksjes dan hear ik it wol hè!
  3. Mirjan:
    13 augustus 2015
    Bijzonder Rjimke! Dit gaat jullie ongetwijfeld lukken!
  4. Yvonne:
    14 augustus 2015
    Wat een leuk initiatief van jullie,wens jullie veel succes
  5. Froukje:
    14 augustus 2015
    Wat super leuk! Een mooi en spannend vooruitzicht!! Succes!
  6. Ellen E. Fransen-Milo:
    15 augustus 2015
    Jullie zijn geweldige mensen, wij wensen jullie een goede reis, veel ervaringen en vreugde en bovendien uiteraard God's rijke Zegen!!!
  7. Tineke Feenstra:
    15 augustus 2015
    Wow, wat mooi en wat bijzonder. Heel veel succes en Gods zegen toegewenst met de voorbereidingen. Ik ga zeker voor jullie bidden.
  8. Judith Bakker:
    16 augustus 2015
    Geweldig Rjimke en Jeroen... Dat jullie leven voor Hem en willen bouwen aan Zijn koninkrijk is wel duidelijk!! We wensen jullie Gods zegen toe.
  9. Diny vd ploeg:
    21 augustus 2015
    Hoi Jeroen en Rjimke, ik lees jullie verhaal net en ben zeer verrast! Wat een geweldig initiatief en wat een enorme uitdaging! We zullen zeker voor jullie bidden : dat God de leiding heeft en jullie brengt daar waar Hij jullie wil hebben. Veel wijsheid en inzicht gewenst bij de voorbesprekingen van de reis :-)