Heftig bericht over ons sponsorkind Muriël en haar (zus)jes en broertje

9 september 2015 - Timóteo, Brazilië

Brazilië, 1-9-2015.

Beste fam. Boonstra,

Even een bericht uit Brazilië voor de sponsors van Yara, Muriel, Jennyfer, Eleonora en Iury.

In Brazilië is het op dit moment zo, dat justitie kinderen die in een kindertehuis wonen, zo snel mogelijk weer thuis of bij familie wil plaatsen. Als dit niet mogelijk is, worden deze kinderen ter adoptie aangeboden. Jullie kunnen begrijpen dat dit voor heel veel kinderen lang niet altijd goed is.

Ze komen soms weer terecht in hele armoedige, maar ook gevaarlijke situaties. Wij hebben dat al een aantal keren meegemaakt en dat is erg moeilijk voor ons. Maar we weten dat we hen in Gods handen mogen leggen en voor hen kunnen blijven bidden. We hebben in de tijd dat de kinderen bij ons hebben gewoond, hen veel kunnen leren uit de Bijbel, maar vooral ook hoe zij een levende relatie kunnen hebben met God, die zoveel van hen houdt.

Voor de kinderen uit het gezin van Yara  hebben wij ook een tijd mogen zorgen en we hebben gezien hoe God hen op een geweldige manier genas; zowel lichamelijk als psychisch. Nu weten jullie dat zij al geruime tijd bij hun vader moesten wonen van de kinderrechter en dat dit niet altijd goed ging. Vader was vele weken weg en nam steeds een nieuwe vriendin in huis die voor de kinderen moest zorgen. Het kwam er vaak op neer dat Yara deze zorg op zich moest nemen, waardoor zij haar school-werk niet goed kon doen.

Ik ging er geregeld heen om te checken hoe het met de kinderen ging en vroeg dit ook aan de buren. Zij hebben een aantal keren bij de kinderbescherming gemeld dat het niet goed ging! Ik bracht er voedselbasispakketten heen en nam jullie post en cadeautjes mee, waar ze zo verschrikkelijk blij mee waren.

Maar de laatste keer dat ik kwam bleek dat ze verhuisd waren; ik heb geprobeerd het adres te achterhalen, maar vader is "ondergedoken" om van de kinderbescherming af te zijn. Ook wij kunnen hen niet meer vinden, ze schijnen in een stad te wonen zo'n twee uur van hier.

Ik denk dat het nu zo ver is, dat ik hen in Gods handen leg en mij terug moet trekken. Lastig! We gingen er van uit dat ze bij ons terug zouden komen en de rechter had daarvoor ook al een keer opdracht gegeven, maar toen had vader snel een vrouw in huis genomen en moest João (mijn man) met een lege auto terug!

Ik wil je heel hartelijk danken voor jouw liefde en zorg voor Muriel. Jij hebt wel degelijk een verschil gemaakt voor haar! Heel erg bedankt!

Ik hoop dat je met net zoveel liefde voor een ander kind een sponsor wilt zijn; Like zal dat met je regelen. Zonder jouw ondersteuning kan ik dit werk echt niet doen! Dank je wel!

Hartelijke groeten en Gods zegen!

Netty Zeeders.

Dit bericht kregen we gisteren.
Wat een schrik en verdriet, we zijn er beroerd van. Laat staan hoe Netty en João zich voelen en die lieve 5 kindertjes. Willen jullie meebidden? Ook voor de regering in Brazilië aub. God laat niet los wat zijn hand is begonnen.

We krijgen eind van de week een nieuw sponsorkindje toegewezen. Er zijn nog meer kindjes die een sponsor zoeken. Het kost je 25 euro per maand. Kijk maar op http://www.skhb.org voor meer informatie.

1. Ria:
    9 september 2015
    Wat een schrik. Onbegrijpelijk dat een vader zo met zijn kinderen om kan gaan. Gelukkig is er een Hemelse Vader die ze niet los laat. We bidden met jullie mee.
  2. Antsje:
    9 september 2015
    Wat een vreselijk nieuws! Onbegrijpelijk.
  3. Diny vd ploeg:
    10 september 2015
    Ohhh....ik schrik ervan! Wat een vreselijk triest bericht! Dan voel je je als mens wel heel erg machteloos hoor :-( wat moet dat erg zijn voor jullie sponsor kind en ook voor Netty/Joao. Het enige wat je inderdaad kan doen is het in Gods handen leggen en erop vertrouwen dat Hij, wanneer dan ook, redding zal geven! Ook voor jullie een hele nare situatie maar ik weet zeker dat wat jullie voor haar hebben gedaan er zeer toe doet in haar leventje.....God gebruikt dat wel ten goede op t juiste moment!! Houd moed!!
  4. Henk en Laura:
    12 september 2015
    Had het gelijk gelezen toen jullie het stuurden maar ik kan me voorstellen wat dit bericht doet. Vreselijk en dan zijn woorden te weinig maar gebed is machtig!